پرده بکارت
بکارت

ترس برداشتن بکارت

شب زفاف برای زن ها پایان دوشیزگی و آغاز زنانگی محسوب می گردد . بنابراین مردان به عنوان همسر می بایست با هوشیاری عمل کنند و روش صحیح برقراری رابطه جنسی در شب زفاف را یاد بگیرند تا خاطره ای خوب از خودشان در ذهن همسرشان به جا بگذارند .

در شب زفاف دخترها از برقراری اولین رابطه جنسی ترس دارند که البته ریشه این ترس از درد پاره شدن پرده بکارت نیست . اگر مرد زن را قبل از برقراری رابطه جنسی به آرامش روحی برساند این درد بسیار اندک می شود . در این زمان دختر دچار نوعی شرم می باشد . دختر به مسئولیت های زندگی مشترک و خطرهایی که ممکن است در زندگی مشترک ، آینده ی او را تهدید کند می اندیشد و از آن ترس دارد و همین ها باعث می شود او از نظر روحی از برقراری رابطه جنسی واهمه داشته باشد . مرد باید اینها را مد نظر قرار داده و قبل از برقراری اولین رابطه جنسی او را از این نظر به آرامش برساند . بهترین فرصت برای جلب اطمینان زن همین دوره کوتاه می باشد .

برای بسیاری از زوجین، اولین رابطه، تجربه راحتی نیست و علاوه بر این هر دو طرف ممکن است استرس داشته باشند. در این شرایط به ندرت ممکن است اورگاسم را تجربه کنید. رابطه بدون اورگاسم نیز به خودی خود می تواند لذت بخش باشد و مقدمه ای برای ارتباط بیشتر با همسرتان باشد.

اگر درباره اولین رابطه جنسیتان سردرگم هستید، کاملا حس طبیعی است. بسیار طبیعی است که مضطرب باشید، اما اگر در جایی دنج و با آرامش رابطه تان را شروع کنید، بسیار کمک کننده است. حتما مطمئن شوید که رابطه ای محافظت شده دارید که از بارداری ناخواسته و ابتلا به سایر عفونت ها جلوگیری می کند. کارهای زیادی وجود دارد که با انجام آن ها می توانید از استرس اولین رابطه بکاهید.

اگر در شرف اولین رابطه جنسی هستید، اما در مورد آن استرس دارید، جایی را برای انجام رابطه انتخاب کنید که کاملا راحت هستید. هنگامیکه با مکانی نا آشنا هستید یا در آنجا راحت نیستید، ذهنتان تمرکز نخواهد داشت. که این کار ممکن است بر استرستان بیفزاید و آنطور که باید از رابطه لذت نبرید.

در شب زفاف ممکن است مرد عیبی را در بدن دختر مشاهده کرد باید توجه کرد که هرگز نباید آن را آشکاریا اظهار تعجب کند زیرا اظهار هرگونه نارضایتی در شب زفاف می تواند دختر را دچار احساس حقارت کند .

 

ترس  از برداشتن پرده بکارت
معمولا در شب عروسی یک دلهره و هراسی در دل عروس خانم ها ایجاد می شود. آن ها از این که بعد از مراسم عروسی و با رفتن به منزل شخصی خودشان باید ارتباط جنسی را به صورت کامل داشته باشندمی ترسند. علت این ترس هم می تواند فکر کردن به درد و خونریزی که ممکن است ایجاد شود، باشد و یا این که ممکن است دچار شرم و خجالت باشد برای همین نیز ممکن است از داشتن رابطه هراس داشته باشد.

نکات قابل توجه در مورد پرده بکارت:
•    رشته های عصبی در پرده کم هستند و به همین دلیل در صورت آرامش جسمی و روانی، پارگی آن معمولا بدون درد است.
•    عمل دخول و پاره شدن پرده بهتر است در زمانی که بدن آرام است و هیچ اضطراب و خستگی وجود ندارد انجام شود.
•    بنابراین نزدیکی در اولین شب ازدواج و پس از مراسم طولانی عروسی توصیه نمی شود.
•    در صورت تنگی دهانه واژن، بهتر است از کرم و ژلهای تسهیل کننده یا اسپری بی حس کننده استفاده کرد.
•    ضمن اینکه تحریک زن وخروج ترشحات از دهانه واژن موجب روان شدن دهانه واژن و سهولت ارتباط جنسی می شود.
•    گاهی پرده بکارت با یک یا دو بار نزدیکی کاملا پاره نمی شود وهر دفعه قسمتی از آن پاره شده و کمی خونریزی می کند.
•    بدون پارگی پرده، مایع اسپرم ریخته شده بر روی آن می تواند موجب حاملگی شود، زیرا اسپرماتوزوئید موجود در اسپرم می تواند از سوراخ پرده حرکت کرده و به طرف تخمک زن برود و حاملکی ایجاد گردد. در این موارد زن با پرده سالم حامله می شود.

انواع پرده بکارت
پرده حلقوی
این پرده به صورت حلقوی دور ورودی واژن قرار دارد و معمولاً با نزدیکی دچار پارگی و خونریزی خواهد شد.

پرده ارتجاعی
این نوع پرده قابلیت انعطاف پذیری و ارتجاعی دارد و با ورود آلت تناسلی مرد پاره نمی شود و یا جزئی پاره می شود و هیچ خونریزی ندارد.

پرده دو سوراخی
پرده ای که با یک تیغه در طول ورودی واژن قرار دارد. در این گونه پرده ها بهتر است تیغه توسط پزشک متخصص زنان جراحی و برداشته شود تا فرد با نزدیکی دچار پارگی و خونریزی شدید نشود.

پرده غربالی یا چند سوراخی
پرده به طور کامل در عرض واژن کشیده شده و سطح آن سوراخ های متعدد دارد. این نوع پرده با اولین نزدیکی دچار پارگی و خونریزی شدید میگردد. این نوع پرده بکارت نیز باید قبل از اولین نزدیکی توسط متخصص زنان جراحی شود تا با نزدیکی دچار پارگی و خونریزی شدید نشود.

پرده بکارت حلقوی با منفذ بسیار کوچک
در زنان با این گونه پرده ها در هنگام اولین نزدیکی دچار پارگی شدید و خونریزی های شدید می‌شوند که بیمار را راهی بیمارستان می کند و پزشک متخصص زنان باید در اتاق عمل پارگی را ترمیم  کند.

یک دیدگاه

  1. Very interesting points you have noted, appreciate it for putting up.Money from blog

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *